Friday, July 25, 2008

Saya perwira umi abi.


"Aaa.aaa..hmm.. Waaa..!!" itulah keluhan saya apabila apa yang diusahai tidak dapat dicapai lagi. Argh..saya dilahirkan begitu cepat dari perut ummi manakan tidak boleh untuk saya menjadi seorang perwira. Yahh.. perwira ummi dan abi tercinta. Menggelongsor dari perut ummi kurang dari 30 minit tepat akhir subuh saya disambut bidan Dr. Amal di Hospital Mabrah. Bayi comel itu adalah saya- bermuka bulat dan berkulit gebu dengan mata yang tertutup. Barangkali saya waktu itu terlalu penat setelah menghempas pulas untuk keluar menjengah dunia yang penuh cabaran yang berliku. Senyuman terawal saya berikan kepada abi yang waktu itu menggendong saya untuk diazan- kalimah terawal saya dengari. Begitu menusuk kalbu persis sebola cahaya menerangi hati ini.

No comments: